Zalecenia żywieniowe dla wszystkich ciężarnych kobiet

Zalecenia żywieniowe dla wszystkich ciężarnych kobiet

Waga w ciąży podlega licznym wahaniom. Warto dodać, że konieczne staje się trzymanie zaleceń żywieniowych, które pomogą w znaczny sposób wpłynąć na nasze samopoczucie w tym wyjątkowym okresie. Staraj się pić w ciąży przynajmniej dwa litry wody dziennie. Wypijaj ją małymi łykami. Zdecydowanie unikaj słodkich, sztucznie barwionych gazowanych napojów. Są nie tylko niezdrowe, ale sprzyjają nadwadze w ciąży. Szklanka takiego napoju będzie w stanie dostarczyć Ci nawet 100 kalorii! Jeśli ciąża przebiega prawidłowo to postaraj się codziennie korzystać z aktywności fizycznej. Możliwości jest wiele: spacery, pływanie na basenie, gimnastyka ciążowa, taniec z partnerem, nordic walking. Ruch wzmocni twoje mięśnie, poprawi wydolność oddechową, co ułatwi ci poród. Gdy masz ochotę na coś słodkiego  w ciąży, sięgnij po suszone owoce i orzechy – za ich sprawą dostarczysz wielu składników mineralnych, sałatkę owocową, schrup marchewkę albo zjedz jedną kostkę czekolady (mlecznej, gorzkiej) lub porcję lodów, ale koniecznie bez bitej śmietany. Jeśli czasem masz ochotę spędzić dzień z książką w łóżku, podjadając nie odmawiaj sobie tego. Ważne, aby to nie weszło na stałe do twojego codziennego planu dnia. Przyjemności podniebienia nie są aż tak miłe jak radość z narodzin zdrowego dziecka i szybkiego powrotu do zgrabnej sylwetki. Są to kwestie, które w żaden sposób nie mogą zostać pominięte. Zalecenia żywieniowe dla wszystkich kobiet ciężarnych powinny uwzględniać ich indywidualne potrzeby i potrzeby dziecka. Warto wprowadzić w życie ogóle zasady. W momencie, gdy występuje określona jednostka chorobowa wymagająca wsparcia ze strony odpowiedniej diety, wtedy konieczne staje się udanie do dietetyka w celu ustalenia jadłospisu. Są to kwestie, które w żaden sposób nie mogą zostać pominięte, wobec czego należy z nich właśnie zdawać sobie sprawę.

Dodaj komentarz